۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۸۱۸
قالیباف:

 نمايشگاه کتاب تا پايان سال ١٤٠٠  در شهر آفتاب برپا می‌شود

شهردار تهران گفت: توافق نامه‌اي با وزير فرهنگ و ارشاد به امضا رسانديم كه بر اساس آن محل نمايشگاه تا پايان سال ١٤٠٠ به صورت رايگان در اختيار اين نهاد باشد و اين كمك ويژه‌اي به حوزه فرهنگ و نشر است.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا محمدباقر قاليباف شهردار تهران بعداظهر امروز در اختتاميه بيست و نهمين نمايشگاه كتاب كه در شهر آفتاب برگزار مي‌شود با اشاره به اينكه فراز و نشيب‌هاي ٥ ماه اخير در به پايان رساندن نمايشگاه زياد بوده اظهار داشت: خيلي خوشحالم كه از نظر مكاني به حوزه فرهنگ كمك كرديم و توافق نامه‌اي نيز با وزير فرهنگ و ارشاد به امضا رسانديم كه بر اساس آن محل نمايشگاه تا پايان سال ١٤٠٠ به صورت رايگان در اختيار اين حوزه باشد و اين كمك ويژه‌اي به حوزه فرهنگ و نشر است.

 

وي ادامه داد: تقويت حوزه فرهنگ به معناي تقويت عزت و اقتدار ماست و اين امر رشد و ارتباطات ما را با ملل ديگر افزايش مي‌دهد و مي‌توانيم از اين رو تمايز و برتري‌هاي كشور خودمان را نشان دهيم، همه ما می‌دانیم که نمایشگاه کتاب افزون بر بحث فروش کتاب به عنوان یک فروشگاه بزرگ برای بحث گفتگو و ارتباط خوب حوزه اقتصاد فرهنگ و اندیشه بدون شک از سیاست‌های قطعی خواهد بود.

 

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در زمینه زیرساخت‌های پایتخت مشکلات زیادی دارد خاطرنشان کرد: خوشحالیم که شهر تهران با وجود چالش‌های زیاد در زمینه زیرساخت‌ها با برنامه مدون که در یک دهه گذشته صورت گرفته توانسته بخشی از این مشکلات را برطرف کند، یکی از این مسائل مترو است که توانستیم خطوط آن را گسترش دهیم و تا یک سال و نیم آینده یک و نیم کیلومتر دیگر به آن اضافه می‌کنیم.

 

قالیباف در ادامه افزود: نمایشگاه کتاب یکی از چالش‌های جدی ما بود و نداشتن یک زیرساخت در این زمینه جای تاسف داشت، در سال 81 به خاطر چالش شهرداری و دولت شاهد بسته شدن نمایشگاه کتاب بودیم، ضمن اینکه نمایشگاه آن زمان با مشکل ترافیک سنگین شهری مواجهه بود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 90 کلنگ شهرآفتاب خورد و توانستیم در کمتر از 5 سال آن را آماده کنیم ابراز داشت: الان 280 هکتار وسعت این شهر است که در سال‌های آتی با تاسیس هتل‌ها، مراکز اداری، تجاری به یک بخش خوب آن را تبدیل می‌کند، این شهر از اتوبان‌های مختلف امکان دسترسی دارد.

 

شهردار تهران در پایان گفت: منهای بحث کتاب مهم‌ترین مسأله زیرساخت شهری و محیط زیست و آلودگی است و زیرساختی همچون شهرآفتاب نیاز بود، ما توانسته‌ایم 30 هزار خودرو در این مکان جای دهیم درحالی که این امکان در داخل شهر وجود ندارد پس باید در جهت پیشرفت بیشتر این سازه‌ها با مجلس همکاری کنیم./202/816/ب1

ارسال نظرات